Еколошките проблеми и климатските промени глобално секоја година сѐ повеќе предупредуваат дека ја водиме нашата планета кон предвремено уништување. За подобрување на општата слика потребна е индивидуална и колективна свест, но и заложба. Истражувањата покажаа дека степенот на еколошка свест кај луѓето се зголемува, но истовремено, кога станува збор за конзумерството подготвени се и да купуваат еколошки производи и покрај нивните повисоки цени.
Иако се смета дека „зелениот маркетинг“ и водењето „зелени бизниси“ е идеално за малите компании, сепак, праксата покажува дека и големите компании го разбрале еколошкиот концепт и бенефитот од “зелениот маркетинг“.
Што е зелен маркетинг?
Во зелениот маркетинг, бизнисите се фокусираат на нивниот бренд, производство или филантропски иницијативи преку истакнување на нивните еколошки и одржливи практики.
Пред сѐ зелениот маркетинг служи како медиум за компаниите да ги соопштат своите еколошки деловни практики, истовремено покажувајќи како нивните производи еволуирале како одговор на побарувачката на клиентите за такви подобрувања.
Промовирањето на еколошки добра и практики е важен дел од маркетинг стратегијата на секоја компанија, а зелениот маркетинг е одличен метод за да се покаже посветеноста на брендот кон спасувањето на планетата.
Додека многу бизниси тврдат дека посветуваат процент од својот профит за еколошки причини, само мал дел може да тврди дека целиот нивен деловен модел се врти околу еколошките грижи.
Постојат неколку предности на зелениот маркетинг, вклучувајќи:
- Многу сериозно преземање на социјалните и еколошките обврски.
- Донесување деловни одлуки кои се добри за животната средина.
- Заземање став на преполн пазар кој станува сè поконкурентен.
- Зголемување на доверливоста на брендот.
- Обезбедување долгорочни изгледи за раст.
- Помагање на поединците да донесат подобри одлуки преку образование.
- Одржување на трошоците надолу, а зголемување на профитот.
- Користење на помалку енергија и намалување на емисиите на стакленички гасови.
- Подобрување на благосостојбата на општата јавност
- Развивање на поблиски односи со луѓето на кои сакате да влијаете
Во продолжение неколку светски познати компании што го користат „зелениот маркетинг“:
Старбакс
Кога станува збор за еколошки деловни практики, Старбакс е една од ретките корпорации кои не само што ги прифатија, туку и останаа посветени. Старбакс користи соларна енергија и еколошки градежни материјали во нивните продажни места, како и користење на чаши што можат да се рециклираат, со цел да го намалат ѓубрето што попатно го создаваат. Неодамна имаа и кампања на Фејсбук преку која меѓудругот ги охрабруваа луѓето да помогнат во садењето.
Светски фонд за дивиот свет (WWF)
Светскиот фонд за дивиот свет (WWF) е еден од најистакнатите случаи на бизниси кои станаа зелени. Намалувањето на емисиите на јаглерод диоксид и промовирањето на ефикасни практики за рециклирање се примарниот фокус на оваа иницијатива. Иновативниот систем за собирање дождовница е една од многуте успешни еколошки иницијативи на компанијата.
Намалувањето на летовите на персоналот е уште еден пример за еколошки одговорна деловна практика која е вклучена во одржливата стратегија на WWF. Бизнисот признава дека охрабрувањето на клиентите да патуваат со други средства освен автомобили, како што се возови и бродови, е ефективна форма на еколошки свесен маркетинг.
ИКЕА
ИКЕА, значаен бренд кој е фокусиран на обновливи извори на енергија и одржливи извори, воспостави стратегија наречена „Луѓето и планетите позитивни“ која поддржува еколошки практики, сончева енергија и регенеративни активности на животната средина. Целта на оваа зелена маркетинг кампања е да ги намали штетните ефекти што ги имаат операциите на компанијата врз околниот екосистем.
ИКЕА е пример за зелен маркетинг на компанија која се стреми кон создавање на обновлива енергија која е 100 проценти од вкупната енергија што се користи во нејзините продавници и намалување на нејзиниот и онака низок процент на отпад до пропорција што е под постојните 15 проценти. .
Приходите на групацијата ИКЕА во 2020 година беа над 40 милијарди евра. Но, помалку од 10 проценти од пакувањето на компанијата е пластика. Целта е целосно да се искорени опасниот елемент, затоа тие се отворени за какви било опции, вклучително и револуционерна стратегија за пакување.
Тимберленд
Еден од најпрепознатливите светски брендови за облека, Тимберленд, користи приказни за животната средина за да ги промовира своите производи.
Стратешките партнерства и бизнис директорката на Тимберленд, Маргарет Мори-Ројнер, вели дека направиле многу истражувања за потрошувачите. ако стават два споредливи производи еден до друг, еден од Тимберленд и еден од конкурент, најчесто купувачот ќе го избере Тимберленд ако е направен со некој вид „зелен“ елемент.
Со лансирање на својата програма за враќање на производите Timberloop, Timberland се приклучува на зголемениот број производители на облека кои го продолжуваат животниот век на нивните производи. Искористените обувки, облека и додатоци на Timberland сега може да се вратат за втора шанса за живот. Кога предметите ќе се вратат ќе се раслојат и а парчињата ќе се рециклираат или пренаменат во нови производи или ќе бидат поправени и продадени на посебна веб-страница.
Организацијата ги проширува своите соработки и тестира нови материјали со цел да креира и имплементира зелена маркетинг стратегија. Сите категории на производи во блиска иднина ќе подлежат на еколошки регулативи (TEPS), а компанијата планира да користи само органски и обновливи материјали.
Apple
Во 2019 година, кога Apple ги претстави ажурираните верзии на MacBook Air и MacBook Mini, тие објавија дека овие производи се произведени од алуминиум кој може 100% да се рециклира. За оваа година, нивната ознака беше „Вистински иновативни производи оставаат свој белег на светот, но не и на планетата“.
Толкувањето на оваа забелешка е дека тие работат на целта да развијат нови предмети, а истовремено да го намалат количеството ѓубре и електричен отпад што го прават. Покрај ова, Apple гарантира дека компонентите и хемикалиите што ги користи во своите производи не се безбедни само за потрошувачот, туку и за природната средина во која ќе се користат.
Во 2021 година, околу 20 проценти од материјалот што се користеше во производите на Apple беше рециклиран, што е најголема употреба на рециклирани материјали досега. Во својот Извештај за напредокот во животната средина за 2022 година, Apple обезбеди дополнителни информации за својот напредок, како и за своите иницијативи во иновациите за рециклирање и одржливата енергија.
На пример, тврдењето дека изложеноста на металот никел, кој понекогаш може да биде причина за алергиски реакции, е намалена колку што е можно повеќе. Иако Apple има уште долг пат да направи пред да усвои еколошки практики, може да се рече дека компанијата веќе постигна значителен напредок во оваа насока.
Џонсон и Џонсон
Џонсон и Џонсон позната по своите производи за доенчиња и деца е добро позната компанија, особено по напорите што ги направи за внатрешно градење на еколошки процедури, вклучително и обука на персоналот на работа за да ги научи како да вклучат еколошки практики во нивната работа.
Набавката на обновлива електрична енергија од страна на J&J е во согласност со поголемата политика за климатски дејствија на компанијата. Тие гледаат директна корелација помеѓу климатските промени и здравјето, тврдејќи дека тоа ги менува моделите на заразни болести и предизвикува загриженост за сушата и недостигот на храна.
H&M
Еден од примерите на одржлив маркетинг е и H&M, кој во последниве години направи значителни чекори за да ги подобри своите еколошки политики и процедури. „Свесна колекција“ е примарен акцент на H&M, која е препознаена како една од еколошки најодговорните корпорации кои работат во модниот сектор. Колекцијата на облека има 50% од артиклите што се создадени од еколошки материјали.
Компанијата има програма за рециклирање која им овозможува на клиентите да вратат која било марка облека во продавницата. H&M има политика потврдена од CanopyStyle за да се избегне уништување на древни и загрозени шуми и користи обновливи извори на енергија како дел од својот синџир на снабдување. Некои од артиклите на H&M се направени од рециклиран полиестер и органски памук.
Зелен маркетинг – чекор напред за зелено утре
Примерите за зелен маркетинг од брендовите покажуваат дека тоа е заеднички напор од страна на бизнисите да ги промовираат и рекламираат своите еколошки корпоративни практики и да ги охрабрат своите клиенти и работници да го сторат истото. Како резултат на примерите на зелениот маркетинг се остава простор луѓето со поголема веројатност да избираат еколошки производи наместо истите да ги набавуваат од конкурентните компании.
извор: GIVZ